SsangYong Rexton - Kell nekem

SsangYong Rexton - Kell nekem


X5, Q7, Rexton! Bizony, mind a három autó ugyanabban a ligában játszik és a kétsárkányos autó egyáltalán nem játszik alárendelt szerepet !

Az autót a Wallis Automotive Europe Kft.-től kaptuk tesztelésre. Amint megláttam, azonnal beleszerettem: nagy, erőt és biztonságot sugároz már az első ránézésre is. Később ez csak fokozódik!

 

A belső

Mikor beültem, percekig csak néztem magam elé. Nem tudom igazából leírni mit éreztem, talán a leginkább idevaló kifejezés: megtaláltam, otthon vagyok! A kényelem ami fogadott, amerre csak néztem prémium kidolgozás, az ajtókárpittól kezdve a kapcsoló gombokig minden azt sugallja, hogy ezzel bizony a felső kategóriát célozta meg a dél-koreai gyártó. Őszintén megmondom, nem számítottam erre.

A Rexton egy terepjáró! Nem egy Luxus limuzin, de a belső kép egyáltalán nem ezt mutatja. Az első ülések természetesen hűthetők – fűthetők, a hátsókat “csak” fűteni lehet. Köztük terpeszkedik a hatalmas könyöklő amiről biztos nem kell egymás kezét lelökdösni. A középkonzolt uralja a kulturált módon beépített 9,2 colos kijelző, ami természetesen Full HD minőségben mutatja az utat, amennyiben éppen a navit használjuk. Alatta kapott helyet a kétzónás légkondi, rengeteg beállítási lehetőséggel. Ha kicsit lejjebb nézünk, meglátjuk a szokásos szivargyújtót, a még nem annyira szokásos USB csatlakozót, AUX majd a 12v-os aljzatot. ami előtt egy gumipad található a telefonnak. A 7 fokozatú automata sebváltó után a kézifék, a meghajtásvezérlő (első kerék, vagy a téli mód) , és az Auto Hold gombok helyezkednek el. A vezető előtti kijelző is Full HD, sehol egy pixel, gyönyörű betűk, számok, animációk. Annyi mindent lehet állítani, hogy azt felsorolni képtelenség lenne, de az talán sokat elmond, hogy még az index hangját is kiválaszthatjuk. Kedvencem a tücsök ciripelés volt (jó, nem)! A hátsó ülések is szinte királyi trónusnak tűntek, magam mögé beülve is kényelmesen elfértem. Sajnos a hatodik – hetedik ülést nem tudtam kipróbálni, a teszt autóban nem volt. A csomagtartó hatalmas, 1050 liter, de ha ez nem lenne elég, a hátsó ülések ledönthetők!

A külső

Mint a bevezetőben írtam, az autó hatalmas! 20 colos felniken terpeszkednek a gumik, amik olyan simán veszik az úthibákat, mintha ott sem lennének. Elöl, középen helyezkedik el a sárkányos jelvény, a hűtőmaszk bizony elég morcos tekintetet kölcsönöz neki. A teszt alatt nem volt olyan autó, ami ki ne húzódott volna azonnal a belső sávból amint utolértem. Mikor visszaültem saját autómban és megjelent egy Rexton mögöttem, rájöttem miért… Hátulról is teljesen eurókomfortos, van néhány számomra feleslegesnek tűnő kiszögelés, de az összkép több, mint jó.

 

A vezetés:

Amikor elindultam a kocsival az első gondolatom az volt, hogyan fogok én ezzel parkolni? Szerencsére nem volt semmi probléma, az autó nagyon kezes jószág, a parkolást segíti a 360 fokos és a tolatókamera, + a park radar. Kellemes meglepetés volt, hogy nem akart helyettem vezetni. Nem rángatja a kormányt, ha közel megyek a sávelválasztóhoz, nem fékez helyettem a szívbajt hozva rám. Viszont minden segítséget megad, hogy balesetmentesen tudjunk közlekedni vele. A rengeteg három és négy betűs rövidítést nem akarom most felsorolni, de a sávelhagyás-, ütközés -, holttér -, táblafigyelő rendszer természetesen mind megtalálható. A dízelmotor hangját menet közben alig hallani, még nagyobb sebességnél sem fárasztó a zaj. Ellenben HiFi nagyon szépen szól! Nincs semmi jelzés, hogy mégis milyen Audio rendszer van benne, sehol egy JBL, vagy Bose felirat, mégis minden hang kijön a hangszórókon. A 7 sebességű Mercedes automata váltó szinte fokozatmentesen teszi a dolgát, sehol egy rángatás.

 

 

 

 

+2 két vélemény

                „Amennyiben cégük informatikai szolgáltatót keres, a FABI Rendszerház Kft ügyvezetőjeként, komoly engedményeket
tudnék adni, ha egy ilyet vezethetnék céges autónak…

 

“Valóban hatalmas élmény volt az autóban ülni. Három dolog jutott eszembe: biztonság, kényelem, dinamizmus. ”
Schirilla György
a nemzet rozmárja

Az ára kb. 13 000 000 Ft, ami nem kevés, de a versenytársak árai ennek min. a duplája!

Még több autós teszt